ArabicBosnianEnglishFrenchGermanItalian

Savremeni rječnici nude nekoliko definicija pojma trend: opća tendencija promjene, opći smjer u kojem se nešto nastoji kretati, popularan ukus u određenom trenutku, opća linija orijentacije, naglo okrenuti ili promijeniti smjer.

Trend je ono što je popularno u određenom trenutku i najčešće se odnosi na modu i dizajn interijera. Obično se fokusna skupina potrošača zajedno s prognozerima, terenskim stručnjacima, proizvođačima, uz podršku popularnih specijaliziranih časopisa, usaglase u pogledu smjera u kojem će se moda ili dizajn interijera kretati u nadolazećoj sezoni, godini ili srednjeročnoj budućnosti.

Trend uključuje i boje, uzorke, materijale, oblike, kao i stajling u određenoj sezoni koji će dugoročno vršiti uticaj na tržište. Aktualni trend može se izvesti iz trendova prethodne sezone, ali i aktualnih svjetskih događaja. Tržište interijera više je fokusirano na makro trendove koji su veći i dugotrajniji od mikro trendova koji su češći u modi.

Boja fuksije kao mikro trend u novoj kolekciji Michael Kors

Neki trendovi se zadrže mnogo duže nego što je predviđeno ili planirano kao posljedica sticanja velike podrške potrošača ili ‘sljedbenika’. Potraju li godinama ili desetljećima, da ne kažemo stoljećima, postaju klasici.

Predviđanje trenda je složen proces – analiziraju se rezultati prodaje i rast tržišta, te se na osnovu tih podataka utvrđuju mogući trendovi. Marketinški stručnjaci za dizajn interijera često koriste predviđanje trendova u procesu određivanja potencijalnog budućeg rasta prodaje.

Trendovi se mogu odnositi na boju, teksturu, oblik, mjerilo, ali također odgovaraju na opća društvena pitanja kao što su okoliš (eko trendovi), ljudska prava, ekonomija, održivost itd.

Svaka nova godina sa sobom donosi nove dizajnerske trendove kako u uređenju interijera tako i u modi, pri čemu ove dvije oblasti utiču jedna na drugu. Trendovi su također inspirirani raznim događajima koji se zbivaju u svijetu, kao što je kampanja protiv klimatskih promjena. Predviđanje novog dizajnerskog trenda i onoga što će ga pokretati zahtijeva mnogo detaljnog istraživanja i promatranja.

Oni koji uočavaju trendove i imaju sposobnost konsolidirati ih u sektore, obično su lideri u svom području rada ili – čak pokretači trendova (‘trendseteri’).

Posjećuju godišnje trgovačke izložbe diljem svijeta, seminare i tečajeve, koji su najbolja mjesta za susret s novim trendovima u dizajnu interijera. Neke od najpoznatijih izložbi su The London Design Festival, Decorex u Londonu i Maison & Objet u Parizu.

London Design Festival 2022

Jednako važan izvor informacija o trendovima su i katalozi – godišnjaci. Neki od poznatijh godišnjaka koji se odnose na dizajn interijera su The International Design Yearbook, Andrew Martin Interior Design Review i Interior Design Yearbook.