U doličnom zaokretu sudbine, čovjek herojski snažne volje Giorgio Armani, koji je pola stoljeća dominirao svjetskom modom i kontrolirao svaki šav svog carstva sve do svoje smrti, sasvim ironično, sam je koreografirao svoju komemoraciju na modnoj pisti.
Naime, Armani je posljednje mjesece proveo planirajući proslavu 50 godina svog brenda revijom u romantičnom, zatvorenom dvorištu galerije Pinacoteca di Brera u središtu Milana, gdje je upravo otvorena izložba posvećena Armaniju. “Save the Date” obavijesti za večer 28. septembra bile su objavljene početkom mjeseca – ne sluteći njegov odlazak.
Nažalost, godišnjica je postala posljednji pozdrav. Armanijeva ekstravaganca se nastavila, tužnija, ali još veličanstvenija i spektakularnija nego što je i namjeravao.

U pozivnicama je naveden kodeks odijevanja sa crnom kravatom, uz majicu s crno-bijelim portretom mladog Armanija. Nekoliko gostiju nosilo je majicu ispod smokinga. U prvom redu Lauren Hutton, u bijelom odijelu koje ju je proslavilo, sjedila je sa Cate Blanchett tik do sjedokosog Richarda Gerea, čija je uloga u Armanijevoj odjevnoj kombinaciji u filmu Američki žigolo iz 1980. godine, lansirala u zvijezde i glumca, i samog dizajnera.

Morao sam biti tu za njega, rekao je dizajner Paul Smith. Bio je briljantan čovjek, ali je isto tako čvrsto stajao na zemlji, poput mene. Prvi put kad sam ga upoznao, čistio je ulicu ispred svoje trgovine. Vjerojatno je bio prva osoba koja je nosila majicu kratkih rukava ispod odijela. Sada to rade svi.
Nakon sedmice velikih pljuskova, tog dana nebo je bilo plavo iznad biserne modne piste u dvorištu ispunjenom lampionima. Posljednja kolekcija na kojoj je Armani radio bila je, prikladno, neobično lična i sentimentalna stvar. Odjeća je bila ljubavno pismo adresirano Armanijevim omiljenim mjestima: historijskoj četvrti Brera u gradu u kojem je živio i radio, i otoku Pantelleria, gdje je imao vikendicu.

Tu je bio prepoznatljivi model sakoa sa dvostrukim kopčanjem i hlačama na balon, ležerne haljine u noti prodornog plavetnila Sredozemnog mora od lagane organze, kako bi se prenio dojam otočkog povjetarca.
Anna Wintour je opisala Armanija kao jednog od modnih šefova države. Armanijevi omiljeni modeli iz svih era, uključujući Ginu Di Bernardo, koja je glumila u ranim reklamnim kampanjama, hodale su laganim korakom uz živu pratnju pijaniste.

Jedina posthumna promjena koju je uveo Armanijev tim bilo je smanjenje broja zabava nakon predstave. Umjesto plesnog podija, priređene su zdjele ukusnog rižota i obilazak izložbe Milano: Per Amore, prve modne izložbe održane u Pinacoteci di Brera koja je, prema riječima direktora galerije Angela Crespija, postavila 120 Armanijevih remek-djela u galeriju među Caravaggiova i Rafaelova.
Bogato drapirana ponoćnoplava suknja i bodi, koje je Juliette Binoche nosila na Filmskom festivalu u Kanu 2016. godine, bili su upareni s Bellinijevim modelom Madonne u kojem nosi haljinu iste lapis lazuli nijanse plave.
Pažnja se sada okreće prema budućnosti Armanijevog carstva. Dizajner je ostavio stroge upute svojim nasljednicima, navodeći ne samo da bi trebali nastojati prodati brend, već je kao povlaštene kupce naveo francuskog luksuznog diva LVMH, L’Oréal, s kojim je Armani sarađivao na kozmetičkim brendovima, i kompaniju za naočale EssilorLuxottica. Kratkoročno, kompanijom će upravljati njegova porodica i njegov partner i desna ruka, Leo Dell’Orco.





