Potomci slavnog slikara Henrija Matissa odlučili su se za poslovnu saradnju sa jednako slavnim proizvođačem parfema Guerlain s ciljem kreacije novog dizajnerskog brenda.
U razgovoru za Galerie magazin, praunuk slavnog slikara Jean-Matthieu Matisse predstavlja novi parfem kao proslavu slikara ‘koji je radio u višečulnim dimenzijama, kroz boju, oblik, i ritam koji je inherentan u njegovim slikama’.
Delphine Jelk, koja je kreirala novi miris nazvan Jasmin Bonheur, podvlači njegovu tvrdnju: ‘Parfemi se inspirišu riječima i slikama.’ Ona je otkrila kako je radila sa slojevima delikatnog jasmina (bogatog i voćnog mirisa koji najviše podsjeća na breskvu) koji raste samo u Kalabriji, na podlozi koja sadrži pačuli, cipar i vetiver, a sve kako bi evocirala slikaru omiljen jug Francuske i radost njegove umjetnosti. ‘Željeli smo da bude svijetao, lagan i sunčan’, obašnjava za Galerie Jelk, inače modna dizajnerica koja se ostvarila u svijetu parfema.
Dostupno je samo 14 uzoraka limitiranog izdanja Piece Exceptionelle, koji dolazi u bočici koju je ručno oslikala umjetnica Astrid de Chaillé inspirisana Matissovom La Musique. Jedna bočica košta 17.000 dolara.
Kuća Guerlain je aktivno povezana sa svijetom umjetnosti kroz L’Art et la Matière kolekciju koja uključuje i saradnju sa Yves Klein Estate, a vidljiv je i uticaj Pierra Soulagesa.
Jean-Matthieu Matisse (49) je potvrdio posvećenost svijetu dizajna kada je 2019. godine osnovao Maison Matisse, koji proizvodi dekorativne stvari za dom. ‘Sve je u kreativnosti’, tvrdi praunuk slavnog slikara. ‘Dekoracija je u slikama. Moj pradjed se često fokusirao na enterijere, domaćinstvo. Volio je tkanine, biljke. Tako od naših dizajnera tražimo da insipiraciju traže u njegovim djelima, ali da potom stvore nešto što govori o njihovom vlastitom razmišljanju i metodama’, objašnjava Jean-Matthieu Matisse koji danas živi u apartmanu u 14. pariškom arondismanu koji je nekada pripadao slavnom slikaru, njegovom pradjedu.
U stanu se još uvijek nalaze tragovi života njegovog ranijeg stanara, stolić, ogledalo, čajnik, sitnice… ‘Ponekad ih uočim na slikama’, smije se Jean-Matthieu. Njegov djed je također bio umjetnik, skulptor. Međutim, obzirom da je njegov otac strastveno volio prirodu i životinje, porodični biznis se sa umjetnosti okrenuo ka uzgoju konja.
Maison Matisse je, pak, proizašla iz mnogobrojnih porodičnih razgovora, diskusija. ‘Odlučili smo da pravimo funkcionalne stvari, ali one koje nose boje i duh Matissovih slika’, objašnjava Jean-Matthieu koji sebe ne smatra kolekcionarom iako voli lijepe stvari.
Maison Matisse polako raste pod vođstvom Eliane de Modica, a postoji mogućnost širenja poslovanja i preko Atlantika. Većina proizvoda je izrađena u Evropi jer se nastoji koristiti lokalni proizvod.
Primjer nalaženja inspiracije u Matissovim slikama su proizvodi od keramike (slika dole) ručno rađeni u malom studiju u Italiji, za koje je dizajnerica Marta Bakowski nadahnuće pronašla u slici La Musique iz 1939. godine (gore).
Izvori: Galerie magazine, Maison Matisse