Poznato je kako to izgleda kada ‘majstori zanata’ rade za druge, ali manje je poznato kakav je ishod kada rade za sebe. Kako izgleda dom jednog arhitekte ili dizajnera enterijera? Da li predstavlja kulminaciju njegovog talenta i stvaralačke energije, ili je odraz osiromašene energije uložene drugdje?
Arhitekt Jonas Bjerre-Poulsen, osnivač poznatog danskog arhitektonskog studija Norm Architects unio je vlastitu filozofiju taktilnog minimalizma u svoj novi dom u malom ribarskom selu samo pola sata sjeverno od Kopenhagena.
Ova jedinstvena kuća, koju dijeli sa suprugom Christine i dvoje djece, privukla ga je starinskim šarmom i dekorativnim štukaturama – pomalo čudno i neočekivano obzirom na Jonasov ukus i stil zagriženog minimaliste.
‘Uvijek sam zamišljao da živim u modernijoj kući, obzirom da je moj profesionalni pristup inspirisan modernizmom’, kaže poznati arhitekt i nastavlja:
– Međutim, ovu kuću je teško opisati… Prvobitno mi se spolja učinila vrlo ružnom, dok je unutrašnjost bila više nego istrošena… ali je odisala ljepotom napuštenosti koja nam se oboma učinila krajnje poetičnom, objašnjava Bjerre-Poulsen.
Danas se ova moderna kuća sastoji od podruma i prizemlja kuće izgrađene 1911. godine, koju su u to vrijeme projektovali H. Wright i E.V. Marston, arhitekti iz Kopenhagena. Prizemlje se sastoji od dnevnog boravka, trpezarije, kuhinje, radne sobe, dvije dječije spavaće sobe, te glavne spavaće sobe sa pripadajućim kupatilom. U podrumu se nalaze pripremna ili ‘batlerova kuhinja’, vinski podrum, porodično kupatilo i veliki prostor za odlaganje.
Prvo što je uradio poznati danski minimalista bilo je da ujednači podove koji su bili izrađeni od različitih vrsta drveta i pločica, na čak sedam različitih razina. Jonas se odlučio za magnezit, posebnu vrstu vrlo otpornog materijala za podove, koji je instalirao u cijelom prostoru, čime je doprinjeo cjelovitom izgledu poda u cijeloj kući, i dojmu neprekidnog toka.
Industrijski izgled poda je u namjernom kontrastu sa ukrašenim zidovima i stropovima, čime je samo naglašena njihova autentična, originalna ljepota.
Iako voli jače boje, svjestan da neutralne boje opstaju duže u inat zavodljivim novim trendovima, Jonas je minimalistički dnevni boravak, kao i ostatak kuće, uredio u paleti koja podsjeća na prirodne materijale poput drveta i kamena. ‘Time postižemo da dizajn enterijera ne dominira sveukupnim osjećajem prostora, što smatram vrlo važnim jer se tako ostavlja više prostora za život koji se odvija u prostoru’, objašnjava Bjerre-Poulsen koji tvrdi da je put do postizanja minimalizma u ‘pronalaženju suštine, kreiranju ravnoteže i oku za detalj’.
U središtu Jonasove radne sobe je sivi mramorni sto koji je dizajnirao u skladu sa dimenzijama prostorije. ‘Neke prostorije su prilično male i bile su mračne, pa sam morao manipulisati proporcijama i svjetlom da stvorim novu harmoniju’, objašnjava Jonas.
Stolicu Harbour i klupu Long dizajnirali su Jonasovi Norm Architects.
Jonasova kuhinja ukazuje na njegovu dugogodišnju inspiraciju japanskom arhitekturom; otvori u zidu koji podsjećaju na prozore jedan su od ‘trikova’ kojim se poslužio da unese više svjetlosti u prostor.
Velika moderna spavaća soba izlazi na stražnje dvorište, a pored brojnih drugih prednosti, uživa pogled na more. Prekrivače izrađene u Kvadratu dizajnirao je upravo Jonas.
Ipak, Jonasova najdraža mjesta u kući su kuhinja (jer, kako tvrdi, uživa kuhati), i kupatilo, jer ‘voli ritual kupanja’. Dizajn modernih lavaboa i kade potpisuju Norm Architects koji su, očito, bili inspirisani dvadesetim godinama prošlog stoljeća.
Jonasov san je da otvori skromni, mali muzej savremene umjetnosti. Osnivač Norm Architects ne namjerava odustati od humanog pristupa dizajnu, i ostaje pri tvrdnji da ono što čini kuću domom su ljudi koji u njoj žive. Onda nije ni čudo da ova prelijepa kuća na danskoj obali često vrvi od sretnih posjetilaca Jonasovih zabava.
Izvor: Livingetc.