ArabicBosnianEnglishFrenchGermanItalian

Edwin Austin Abbey (1852-1911) rođen je u Americi, ali većinu svog života proveo je u Engleskoj. Bio je zaljubljenik svega što je dio britanske kulture, naročito djela Williama Shakespeara.

Prvi put je posjetio Englesku 1878. radi istraživanja za projekat ilustriranja knjige. Zavolio je zemlju na prvi pogled i tamo ostao do 1883. godine.

Edwin Austen Abbey

Imao je uspješnu karijeru ilustrirajući veliki broj knjiga, uključujući Shakespeareove predstave. Kasnije je promijenio pravac i posvetio se slikanju uljem na platnu, vjerovatno pod uticajem prijateljstva sa John Siger Sargentom i ostalim britanskim i američkim slikarima. Abbeyeve slike scena iz Shakespearovih drama su veličanstvene i dramatične.

Apoteoza Pensilvanije  (prije 1911.), Predstavnički dom, Kapitol države Pensilvanije, Harrisburg, SAD

Njegov slikarski stil se može povezati sa pre-Rafaelitima, među kojima su se ubrajali i neki njegovi prijatelji. S njima je dijelio korištenje bogatih boja, osjećaj za detalj i srednjevjekovne postavke. Mnogi smatraju da njegov stil ima poveznicu sa teatatrskom produkcijom što i odgovara slikaru koji je postao poznat zahvaljujući prikazima Shakespeareovih tragedija. Abbeyeve slike često izgledaju kao da se događaju na pozornici. Ključne figure se suočavaju i gestikuliraju prema naprijed, kao da su njihovi pokreti koreografirani mislima sa publikom. Njihovi razrađeni kostimi, često u upečatljivim nijansama crvene, definitivno su postavili temelje. Srednjovjekovna i renesansna odjeća se uveliko pojavljuje u mnogim Abbeyevim djelima.

Kralj Lir, Prvi čin, Prva scena (1897-98), Metropolitan Museum of Art.

Abbey je zasigurno imao osjećaj za dramu; njegove šekspirovske slike obično prikazuju dramatične trenutke iz bardovih najintenzivnijih tragedija. Njegova slika Richard, Duke of Gloucester, and the Lady Anne prikazuje napeti trenutak iz Shakespeareovog Richarda III.

Djelo prikazuje glavnog lika koji pokušava zavesti lady Anne, udovicu čovjeka kojeg je upravo ubio. Radnja se odvija usred povorke ožalošćenih na sprovodu njezina supruga. Richardov crveni ogrtač i središnji položaj odmah privlače pogled. On je očito negativac. Čini se da raskošno odjevena lady Anne želi pobjeći od njega, ali čini se da je zarobljena povorkom ožalošćenih iza nje. Figure sa svojim crnim kapuljačama i crvenim kopljima poprimaju neprijateljski, pa čak i prijeteći ton. Pojavljuju se i dva dječaka koji podsjećaju na dva mlada princa za koje se vjeruje da ih je Richard III ubio kako bi se održao na svom prijestolju.

Richard, vojvoda od Glostera, i Lady Anne (1896), Yale University Art Gallery

Ova slika stvara toliko intrige u samo jednoj sceni da se gledaoci nestrpljivo pitaju šta će biti sljedeće. Kao što se može vidjeti na slici King Lear, ovo je pečat Abbeyevih slika.

Kao pravi anglofil, Abbey je slikao tadašnju britansku historiju, kao kruisanje kralja Edwarda II 1902. godine. Ovo djelo se danas nalazi u Buckinghamskoj palači. Slikao je serije murala, The Quest for the Holy Grail, za Javnu biblioteku Bostona. Također je dobio narudžbu da naslika dugi niz murala koji prikazuju povijest Pennsylvanije za zgradu Pennsylvania State Capital. Abbey je porijeklom bio iz Philadelphije. Nažalost, nije doživio da završi sve svoje murale.

Kraljica, Hamlet (oko 1897.), privatna kolekcija

1890. godine Edwin se oženio Gertrude Mead, kćerkom bogatog njujorškog trgovca. Gospođa Abbey je ohrabrivala svog muža da slika za velike provizije i osigura veće narudžbe. Iako je njihov brak započeo kada su oboje bili u četrdesetim godinama, nisu imali djece. Nakon muževljeve smrti, Gertruda je bila aktivna u očuvanju njegove zaostavštine, između ostalog, tako što je pisala o njegovom radu i ustupila svoju značajnu kolekciju i arhivu Univerzitetu Yale.

Izvori. Dailyartmagazine.com, wikipedia