‘Od svih problema koji su opsjedali Picassa u ranoj 1932., to je ponajprije bio nesretan brak sa njegovom ruskom suprugom Olgom…’ Tako počinje 4. dio Picassove biografije autora Johna Richardsona Life Of Picasso (Pikasov život).
Bez određenog predgovora, ova rečenica označava količinu sukoba koja je zadesila ovog kultnog umjetnika kada je ušao u svoje pedesete i jedno od najturbulentnijih desetljeća evropske historije.
Kao i u ranijim dijelovima biografije, u ‘Godinama minotaura’ kako je nazvao 4. dio biografije umjetnika, Richardson se suosjećajno fokusira na Picassov intimni svijet u kojem se vješto prepliću njegova nezajažljiva glad za kreativnošću i njegov seksualni život. U ovim ‘minotaurskim godinama’ – naslov koji aludira na opetovani imidž njegove razarujuće prirode – Picassov labirint bio je luka ne samo za opadajući interes za Olgom, nego i za njegovu konfliktnu zadivljenost modelom Marie-Thérèse Walter, te umjetnicom Dorom Maar. Bio je u svojevrsnom rikošeu između njih dvije, crpeći energiju koja mu je na koncu nanijela kolateralnu štetu.
Oni koji su se okupljali oko umjetnika – kolege, mecene, pjesnici i mnogi drugi – nailazili su na nepredvidivost i vješto skrivanje taktike. Neki su bili otpušteni, a neki iskorišteni. Istovremeno, odvija se žestoki građanski rat u Španiji (1936.-39., tokom kojeg je Picasso bio direktor slavnog muzeja Prado), pad Francuske 1940. godine i okupacija Pariza, a sve to u njegovoj neposrednoj blizini.
Nakon završetka Guernice 1937., Picassova slava dostiže vrhunac i on postaje simbol moderne umjetnosti.
Godine minotaura, nastavak biografije koji obuhvata period od 1933. do 1943. godine, prepričavaju nešto što bi se moglo nazvati porodičnom pričom, sa živošću karakterističnom za kratka poglavlja, oštrim stavovima, kao i povremenim gorkoslatkim opuštanjem, a sve to praćeno određenim tempom.
4. nastavak sveobuhvatne biografije jednog od najvećih svjetskih imena, plod je 60-godišnjeg razmišljanja, razgovora i špekulacija o umjetniku, potkrijepljeno detaljnim pregledom, pretraživanjem i istraživanjem njegovih pokreta.
Biografija Life of Picasso, iako se može činiti da joj je suđeno da ostane nedovršena usljed Richardsonove smrti 2019. godine, sadrži i vidljive praznine što, kako kaže Alice Rahon (još jedna od Picassovih odbačenih ljubavnica), može podstaći da ‘otkrijemo sve naše tajne prije nego bude prekasno’.