Bademi se nalaze u kategoriji najpoznatijih orašastih plodova, i to ne bez razloga – vrlo su hranjivi i naprosto vrve od vitamina, minerala, zdravih masnoća i antioksidanasa.

Potiču s Bliskog istoka, a najveći proizvođač su SAD. Prodaju se sirovi i prženi, ali i kao bademovo mlijeko, brašno, ulje i marcipan.

Šaka badema (oko 30 g) sadrži 160 kalorija, 3,5g vlakana neophodnih za dobru probavu, oko 6g proteina, 14g masti (od kojih je 9g zdravih masti), 37% dnevne vrijednosti vitamina E, 32% mangana, 20% dnevne potrebe za magnezijem, kao i bakar, vitamin B2, fosfor i druge vrijedne nutrijente.

Moćni antioksidansi koji se nalaze u bademima uglavnom su koncentrirani u njihovoj smeđoj ovojnici, što treba imati na umu ukoliko se blanširaju ili obrađuju.

Američka klinička studija u kojoj je učestvovalo 60 pušača koji su uzimali oko 80 g badema svaki dan u toku 4 sedmice, pokazala je da je kod njih došlo do redukcije oksidativnog stresa za 23-34%, što potvrđuje teoriju da svakodnevna konzumacija ove količine badema reducira neke od markera koji pokazuju oksidativna oštećenja koja doprinose starenju i razvoju određenih oboljenja.

U porodicu antioksidanasa ulazi i vitamin E, čiji je badem jedan od najboljih izvora. Redovni unos vitamina E umanjuje rizik od srčanih oboljenja, karcinoma i Alzheimerove bolesti.

Također su dobri saveznici dijabetičarima zbog niskog sadržaja ugljikohidrata, a obilja zdravih masti, vlakana i proteina. Sadrže i značajnu količinu magnezija koji povoljno utiče na regulaciju šećera u krvi. Studije su pokazale da čak 40% dijabetičara ima deficit magnezija, što je znakovito obzirom da taj mineral unapređuje funkciju inzulina.  

Deficit magnezija se također povezuje sa visokim krvnim pritiskom, te je odgovor ponovo u bademima (radije nego suplementima) koji osiguravaju velike količine ovog esencijalnog minerala.

Već male količine badema također snižavaju ‘loši holesterol’ (LDL), a preveniraju i njegovu oksidaciju koja upravo vodi ka kardiovaskularnim oboljenjima.

Bademi također daju osjećaj sitosti pa posežemo za manje hrane tokom obroka, što doprinosi regulaciji tjelesne težine.

Mnogo je razloga da uvrstimo ovu supervrijednu namirnicu u naš dnevni jelovnik.

S razvojem i popularizacijom veganstva, na tržište su lansirana mnoga tzv. biljna mlijeka, koja su pored nutritivnih vrijednosti koje sadrže, dobra zamjena za kravlje mlijeko u slučaju netolerancije ili ako jednostavno ne podnosite ukus.

Jedan od tih biljnih napitaka je i bademovo mlijeko koje sadrži gotovo sve hranjive tvari kao i svježi bademi.

Bademovo mlijeko možete napraviti i sami.

Namočite šoljicu badema u vodu i ostavite preko noći. Ujutru ih ubacite u multipraktik, dodajte oko 1 litar vode i miksajte dok ne dobijete mliječno bijelu tekućinu koju ćete procijediti kroz cjediljku ili gazu. Vaš zdravi napitak je spreman za upotrebu.

Obzirom da je neutralnog ukusa, možete dodati nekoliko hurmi u multipraktik prije miksanja ukoliko preferirate slađi ukus.

Bademovo mlijeko možete zasladiti i neposredno prije upotrebe medom ili stevijom.

Odlično je u pripremi toplih i hladnih napitaka, kao i svih slanih i slatkih jela kao zamjena mlijeku.

Nakon upotrebe, bademovo mlijeko pohranite u frižideru gdje može stajati do 3 dana.