Svijet nije stao zbog pandemije, kako to mnogi vole reći. Samo je izazvan u ring, modar, s ogromnim oteklinama i pomalo dezorijentiran od pokojeg uppercut-a, ali ne i nokautiran. Svijet je ostao na nogama zahvaljujući žilavom biću zvanom čovjek i nepresušnoj ljudskoj energiji. Nosioci dijela te energije su umjetnici, dizajneri i stvaraoci koji ne prestaju stvarati i graditi i u kriznim vremenima.
Jedna od njih je naša modna dizajnerica Aida Korman čija kreativna energija nije stala u teškoj godini obilježenoj pandemijom, pa je stvorila novi koncept simboličnog naziva ‘reborn’ (engl. ponovo rođen).

Living: Šta stoji iza koncepta ReBorn i iz kojeg pravca je ovog puta stigla inspiracija?
Aida: ReBorn koncept je plod mog dugogodišnjeg istraživanja visoke i ulične mode, njihova interakcija i finalna kombinacija, koja predstavlja spoj svakidašnjeg i nosivog koncepta modne marke, ali sa elementima ručnog rada i unikatnosti, koji crpe inspiraciju iz bosanskohercegovačke tradicije i kulture.
Koncept reBorn su limited edition kolekcije streetweara ili streetcouture-a, gdje su odjevni predmeti za svaki dan izrađeni u ograničenim količinama za tržišnu nišu.
Dosada smo realizovali muške i ženske t-shirts, neke od njih su ručno bojene u više različitih tehnika, kao npr. tie-dye, potom smo dodavali štampu i vez. ReBorn osim majica predstavlja i dukserice, sa ili bez kapuljače, polo majice, haljine, ogrtače, muške i ženske tašne, ‘bubrege’, muške bermude, cekere, sportske vrećice i nakit, a svi su označeni logom reBorn, koji predstavlja pticu. Nedavno je završena i prva trenerka reBorn, koju ćemo uskoro s ponosom predstaviti. U principu, bilo koji od odjevnih predmeta može se naručiti i potrebno vrijeme za izradu je do tri sedmice.


Ptica je motiv koji se učestalo ponavlja kroz kulturno naslijeđe u Bosni i Hercegovini na peškirima, ćilimima i drugim elementima naše tradicije. Kao motiv, ptica je prisutna u svim drevnim kulturama svijeta. Ptica je jedan od najarhaičnijih simbola, koji predstavlja duhovno stanje čovjeka, zanesenost, uzvišenost, spoj neba i zemlje. Simbol je transcendencije i stvaranja. U reBorn konceptu aplicirali smo pticu na sve odjevne predmete i asesoare kao vez ili štampu.


Living: Koga vidiš kao korisnike/promotore ovog koncepta, drugim riječima, ko će nositi reBorn kolekciju?
Aida: Budući da je riječ o uličnim klasicima tj. modi za svaki dan, svi oni koji vole udobnu sportsku i ležernu garderobu mogu se prepoznati u konceptu reBorn. Majice se uvijek odlično kombinuju i sa poslovnim odijelima u tzv. smart casual stilu. Moguće je kombinovati reBorn klasike sa farmerkama, trenerkama, suknjama od tila, odjevnim komadima visoke mode itd. Sve je do mašte i umijeća onog koji ih nosi i prezentira. Mogu dobro stajati i odraslima, i omladini, i djeci jer se ptica reBorn odlično uklapa uz sve. ReBorn je koncept koji već godinama želim da napravim i konačno radim na tome. Jer moda je izraz slobodnog izbora, te je stoga izraz demokratije. Reborn je demokratska moda dostupna svima, unisex, bez starosnih restrikcija, po povoljnim cijenama prihvatljivim za sve, ali zadržavajući aspekt ekskluzivnosti karakterističan za visoku modu.


Living: Na čemu još radiš pored ovog projekta?
Aida: Bavim se organizacijom Lucky Marketa koji još od 2010. godine okuplja pored kreativaca i sve one koji imaju domaći proizvod, te radimo na promociji Made in BiH pokušavajući uz veliki trud i napor brendirati sve ono što je domaće. Trenutno spremamo Lucky Festival of Creativity, koji će se održati u julu na Trgu Djece Sarajeva. Otvoren je poziv za učešće za sve umjetnike i kreativce. Želimo pružiti priliku mladim, studentima da predstave sebe i svoje radove. Na Lucky Festivalu kreativnosti od 18. do 25. jula predstavit ćemo javnosti i koncept reBorn, gdje će se moći kupiti majice po simboličnim cijenama.
Na dnevnoj osnovi će se održavati radionice i aktivnosti koje će pružiti priliku da se nauče nove vještine, da posjetioci istraže svoj kreativni potencijal. Praktično, na Lucky Festivalu kreativnosti posjetioci postaju učesnici! Svaka osoba koja dođe može predložiti predavanje ili aktivnosti. Ideja je uključiti se, nadahnuti i pokazati ko ste.

Living: Kakvo je tvoje iskustvo rada u vrijeme pandemije?
Aida: Prošlu godinu je obilježio veliki pad ekonomije, koji se nastavio i ove godine. Veliki je izazov ponuditi nešto novo i napraviti rebranding, te nastaviti raditi pod novim okolnostima. U ovoj situaciji umjetnici treba da podržavaju umjetnike, te sam zbog toga otvorila saradnju kroz koncept reBorn sa mladim fotografima Zlatom Hodžić, Belmom Leka, koje su napravile ove fantastične fotografije. Koncept reBorn će nastaviti saradnju s umjetnicima, te uskoro otvaramo poziv za izradu t-shirt reBorn. Planiramo raditi i u drugim poljima, gdje bismo pokušali okupiti što veći broj umjetnika, stvarajući jedan art hub, koji će im pomoći da steknu određeno iskustvo, dati prepoznatljivost i pružiti mogućnost da se ostvare u svojoj struci. Sve ono što smo mi činili sa velikim naporima, krčeći put i praveći pionirske korake u BiH, njima je već sad daleko lakše. Ostaje da šire pozitivnu priču i nastave raditi na tome da se umjetnost i kultura vrate na zasluženo mjesto u BiH.
Pripremila: Lejla Džaferović
Fotografije: Belma Leka, Zlata Hodžić
Modeli: Amer Čaplja, Džana i Zana Garaplija