Tehnološka kompanija Meta proširila je svoju seriju pametnih naočala Ray-Ban modelom Meta Ray-
Ban Display, koji spaja umjetnu inteligenciju i formu proširene stvarnosti.
Metine najnovije naočale imaju heads-up zaslon koji prikazuje informacije poput poruka, titlova i
videopoziva iz samog pogleda ljudskog oka.
Naočale dolaze s pametnom narukvicom koja omogućuje upravljanje bez govornog poziva suptilnim
pokretima ruke – jedinstvena inovacija koju je matična kompanija Facebook-a predstavila u radu u
časopisu Nature prije nekoliko mjeseci.

Izvršni direktor kompanije Meta, Mark Zuckerberg, predstavio je naočale u glavnoj prezentaciji na
konferenciji kompanije Connect.
On je Meta Ray-Ban Display predstavio kao revolucionarni uređaj koji će osloboditi ljude od
ometanja njihovih pametnih telefona, a istovremeno poboljšati njihove prirodne sposobnosti.
Cilj kompanije je bio izraditi naočale atraktivnog izgleda koje pružaju vlastiti doživljaj višeg
stepena inteligencije i osjećaj prisutnosti, koristeći realistične holograme.

Vlastita superinteligencija je izum kompanije Meta osmišljen kako bi opisao korištenje napredne
umjetne inteligencije (AI) od strane pojedinaca, prilagođeno njihovom vlastitom životu i ciljevima.
Naočale predstavljaju idealan oblik za ovaj novi tehnološki pojam jer će budućim korisnicima
omogućiti da budu prisutni u trenutku, a istovremeno imati pristup svim AI mogućnostima koje
olakšavaju komunikaciju, poboljšavaju pamćenje i osjetila.
Zaslon na naočalama dizajniran je tako da veličinom potpuno odgovara i ne blokira vid korisnika, te je
istovremeno dovoljno svijetao i jasan za čitanje i u vanjskim uslovima.
Nije vidljiv ostalima, osim korisniku, te nestaje kada se ne koristi.
Što se tiče kontrola, naočale i dalje nude upravljanje glasom i dodirnu ploču na ruci poput prethodnih
Meta Ray-Ban modela, ali dodaju ono što Meta naziva Neural Band.

Narukvica se omotava oko ručnog zgloba i očitava sitne pokrete mišića suptilnih gesta ruku, poput
tapkanja palcem na različitim mjestima kao da se koristi virtualni D-pad, okretanja virtualnog dugmeta
za pojačavanje glasnoće tona ili pisanja slova rukom za kreiranje tekstualne poruke.
Meta opisuje narukvicu kao prvo svjetsko komercijalno neuronsko sučelje, jer radi na principu
očitavanja elektronske aktivnosti nervnog sistema, čak i ako ne zahtijeva vrstu invazivnog implantata
koji se obično povezuje s ovom tehnologijom.

To također znači da narukvicu mogu koristiti osobe sa ograničenom pokretljivošću ruku.
Narukvica je izrađena od visokoučinkovitog tekstila s elektrodama obloženim ugljikom, ojačanim
jakom i fleksibilnom tkanom mrežom od Vectrana, tekućeg kristalnog polimernog vlakna.
Plastične naočale imaju Ray-Ban kultnu siluetu Wayfarera, samo malo uvećanu i četvrtastiju, te
uključuju profgresivne leće koje imaju funkciju sunčanih naočala kada se korisnik nalazi vani.
Između ostalih funkcija, Meta Ray-Ban Display naočale mogu snimati fotografije i videozapise,
prikazivati te snimke korisniku, pružati prijevode uživo i titlove simultano, pružati kontekstualnu
pomoć poput uputa i podsjetnika.
Vlasnik kompanije predstavio je Metine podatke koji pokazuju da AI naočale imaju ulaznu putanju ida njihova trenutna prodaja dijeli mjesto sa nekim od najpopularnijih elektronskih uređaja svih
vremena.

Iz kompanije su prenijeli svoja očekivanja da će u bližoj budućnosti vlasnici dioptrijskih (i ostalih)
naočala preći na pametne naočale tokom sljedeće decenije.
Kada je njihov Neural Band predstavljen ranije, kompanija je pojasnila da bi ovo mogao postati naš
primarni način interakcije s računarima, prestižući tastaturu, miš i touchscreen.
Meta je na svojoj Connect konferenciji također predstavila još dva modela pametnih naočala –
nadogradnju svojih Meta Ray-Ban naočala bez zaslona i nove Meta Oakley Vanguard za sportove
visokog intenziteta.
Izvor: Dezeen, Ray Ban