U posljednje vrijeme, veliki broj priča o uspješnom uređenju enterijera ili gradnji lijepih kuća dolazi iz Meksika. Nekada gotovo nepoznati u ovom, ali i drugim dijelovima svijeta, meksički dizajneri tako oduševljavaju da sada aktivno tragamo za vijestima o njihovim novim poduhvatima.
Danas, kada je pravi izazov biti drugačiji čak i u dizajnu, ne možemo da ne primijetimo kuću u Colonia Condesa – povijesnom dijelu glavnog grada Meksika, koju je za poslovnog muškarca renovirao studio Chloe Mason Gray, dizajnerice enterijera koja radi na potezu New York – Mexico City.
Ovu dvospratnicu sa tragovima Art Deco stila, unajmio je na duži period mladi Amerikanac, tech stručnjak, koji je angažirao Chloe, inače povjesničarku umjetnosti sa posebnim afinitetom za antikvitete, za renoviranje kuće. Njen studio je već poznat po bliskoj saradnji sa meksičkim umjetnicima, zanatlijama, dizajnerima, što se da primijetiti i iz njenog dosadašnjeg portfelja.
Detalj koji stimulira čula i mami kao topla čokolada su smeđi zidovi u spavaćoj sobi. Efektu zagrljaja uveliko doprinosi dojam mekoće koju stvara mat tekstura zida. Ovaj veliki, topli canvas ističe dizajnerske komade namještaja – savremeni remake tradicionalnih meksičkih formi.
Odmah potom ulazimo u ‘maslinjak’ – malu biblioteku – koji podjednako tješi i grije zahvaljujući dubokoj zelenoj boji i teksturi zidova i plafona koje je dizajnerica postigla završnom obradom od gipsa, i detaljima od drveta. I choco smeđa, kao i olive zelena čine savršen ‘ring’ za odvažno sučeljavanje dizajnerskih komada namještaja koje potpisuju meksički umjetnici i dizajneri – sa antiknim, također autohtonim meksičkim. Ako je i bilo, više nema sumnje gdje se nalazi kuća.
U osvrtu na vodeću zamisao i proces rada, Chloe podvlači da u prostoru ‘koegzistiraju zaigranost i suzdržanost u dizajnu’, kao i to da je cilj bio stvoriti mjesto ‘za opuštanje i unutrašnji mir’.
Objašnjavajući motiv za kreiranje pretežno tamne atmosfere, dizajnerica navodi da je željela stvoriti ‘funkcionalan, udoban, muški i dinamičan prostor’, kao i to da bi trebao djelovati istovremeno i neočekivano, i pristupačno. Ona je upravo odabirom boja nastojala stvoriti diskretan dojam luksuza i dubine.
Da je posebna pažnja posvećena materijalima i teksturama, potvrđuje kožno uzglavlje kreveta u već omiljenoj čokoladnoj spavaćoj sobi, sa (ne)očekivano zelenom posteljinom i zavjesama.
Ipak, u drugim prostorijama u kojima se provodi više vremena poput kuhinje, trpezarije i radne sobe, zidovi su svijetliji, obojeni u vješto izmiksane bijelu i krem nijanse. Poput stracciatella sladoleda… nijansa koja se pokazala izvrsnom podlogom za tamni namještaj od kedra.
Portal Dezeen koji je prvi i objavio priču o renoviranoj kući od 154 kvadrata u meksičkom glavnom gradu, piše da je ‘jedna od najupečatljivijih intervencija’ premaz originalnog stepeništa koje djeluje poput skulpture – betonom sa pigmentom indiga.
Hrastov pod se pruža cijelim enterijerom, i doprinosi osjećaju neprekidnog toka već kreiranog pažljivo odabranom paletom tamnijih boja.
Dekor upotpunjuju komadi namještaja ‘sa imenom’ kao što je legendarna Brno stolica iz 1930. godine prošlog stoljeća, koju potpisuju Mies van der Rohe i Lilly Reich.
Dizajnerica tvrdi da je postavljanje namještaja i dekora poput umjetničkih djela i asesoara predstavljao najveći izazov zbog neuobičajenog oblika kuće: ‘Mislim da u cijeloj kući nema niti jednog ravnog zida’, tvrdi Chloe.
izvor: Dezeen