Parižanin Georges-Pierre Seurat privukao je veliku pažnju kada je 1886. godine na izložbi impresionista izložio svoje djelo Nedjeljno poslijepodne na otoku Grande Jatte. I dok su neki posjetitelji našli sliku iznimno odbojnom, većina se složila da se radi o revolucionarnom djelu koje izlazi iz granica impresionizma.

Seurat je prikazao Grande Jatte, mali otok na rijeci Seni, gdje su slobodno vrijeme provodili pripadnici raznih pariških društvenih slojeva. Utoliko njegova slika prikazuje presjek pariškog društva u to vrijeme. Tu su raskošno odjeveni pripadnici više klase, kao i dadilje i vojnici. Pored tada šokantne upotrebe tačaka kao tehnike, slici je primjetno nedostajala spontanost koja je bila zajednički nazivnik impresionističkih djela. Likovi na slici djeluju izolirano, a pogled je usmjeren na ženu koja šeta s djetetom – jedine figure usmjerene prema slikaru, dok su svi drugi likovi prikazani iz profila i čine se zamrznutima, čime se dodatno naglašavaju centralne figure žene i djeteta.

Nedjelja na otoku Grande Jatte, ulje na platnu, 207.5 x 308 cm, Umjetnički institut u Čikagu

Dubinu i perspektivu Seurat postiže neprirodnom i neuobičajenom upotrebom sjena. U prvom planu je veliko područje tamne sjene koje je u kontrastu s drugim područjem obasjanim suncem, što privlači pogled unutra, i dodatno naglašava centralne figure.

Kritičari umjetnosti smatraju da je Seuratova namjera bila spojiti nespojivo, tako što će na jednom mjestu ispreplesti predstavnike najrazličitijih društvenih slojeva.

Seuratova slika najavila je novi stil u slikarstvu – pointilizam. Ovaj termin označava tehniku slikanja malim tačkama u primarnim bojama (crvena, zelena, plava) što stvara utisak i određenih sekundarnih boja. Ova tehnika se oslanja na sposobnost oka i percepciji posmatrača da miješa boje u puni spektar tonova, što se naziva divizionizmom. Seurat je jedan od nekolicine sljedbenika ovog stila.

Termin pointilizam je u početku imao pogrdno značenje, a koristili su ga kritičari umjetnosti da bi ismijali slikare koji su se oslanjali na ovaj metod. Međutim, kasnije će ovaj izraz postati općeprihvaćen kako bi označio ovu naročitu tehniku slikanja.

Utoliko se Seuratova slika Nedjelja na otoku Grande Jatte smatrala pravom inovacijom i trenutačno postaje slavna.  Upravo će ovo djelo usmjeriti savremenu umjetnost 19. stoljeća ka Neoimpresionizmu kao novom umjetničkom pravcu.

Kupači na Asnièresu, slika koja je prethodila Nedjelji, i koja se smatra Seuratovim prvim remek-djelom koje je naslikao kada je imao 24 godine, nije bila odmah prihvaćena jer je zbunjivala kritičare inovativnim tehnikama koje je umjetnik koristio.

Kupači na Asnièresu, ulje na platnu, 201 x 300 cm, Nacionalna galerija London

Tehniku koju je razvio na ovom platnu Seurat opisuje kao balayé – čime je označio upotrebu ravnog kista kojim je nanosio mat boje unakrsno, stvarajući oblike koji se smanjuju prema horizontu. Ovu tehniku Seurat je koristio samo na dijelovima slike, u kombinaciji sa horizontalnim i tanjim potezima kojima je oslikao vodu, te glatkim figurama.

Seurat je vješto kombinirao različite tehnike, što je proisticalo iz njegove osobnosti koja je bila istovremeno umjetnički senzibilna i sklona matematičkom pristupu

Ova slika je doživjela slavu tek nakon Seuratove prerane smrti u 31. godini, a danas je jedno od najistaknutijih umjetničkih djela u Nacionalnoj galeriji u Londonu.