Piše: Almira Mujačić, blogerica zdrave hrane

Doručak je naš najvažniji obrok. Ne postoji ni jedan nutricionistički pristup koji će ovu činjenicu zanemariti odnosno preskočiti da ukaže na značaj našeg prvog dnevnog obroka.

Zašto je doručak toliko važan i neizostavan obrok bilo kojeg zdravog jelovnika?

Nakon prespavane noći, organizam je odmoran, ali nivo šećera u krvi je mali. Upravo je to vrijeme kada mu trebamo dati kvalitetne namirnice bogate proteinima, vitaminima i ugljikohidratima. Doručak treba da bude najobimniji obrok tokom dana a kako ga spremamo i jedemo kod kuće vrijedi mu posvetiti posebnu pažnju.

Današnje žene su obično zaokupljene brojnim porodičnim i poslovnim obavezama pa nerijetko doručak obave s nogu uz neki slatkiš ili pecivo.

Ako smo odlučili sebi i svojim najmilijim prirediti zdravi doručak, a vjerujte da vrijedi svake utrošene minute truda, evo jednog prijedloga za čiju pripremu je potrebno 20 minuta i to naveče, kada ste svakako u pokretu i kuhinjskim obavezama.

KUKURUZNI MAFINI SA BLITVOM I SIROM – 2 jaja, 2 dcl jogurta, 3 kašike mladog sira, šaka isjeckane blitve, malo soli, pola praška za pecivo, 3 kašike maslinovog ulja. Sve sastojke izmiješajte i dodajte kukuruzno brašno. Smjesa treba da bude nešto gušća nego za palačinke. Napunite kalupe za mafine pripremljenom smjesom (nemojte do vrha kalupa jer će mafini narasti tokom pečenja) i pospite po vrhu susamom, stavite u rernu zagrijanu na 200 stepeni i pecite cca 20 minuta (dok ne porumene). Isključite rernu i ostavite još 3-4 minute. Nakon toga izvadite mafine iz rerne i ostavite da se ohlade do jutra. Ako volite u sredinu svake mafine možete staviti po komad feta sira. Okus je fantastičan.

ČAŠA KEFIRA ILI JOGURTA

ZDJELICA SVJEŽIH BOBICA NARA – ne zaboravite da je nar super namirnica. Bogat je vitaminom C a posebno je koristan za kožu jer svojim bogatim sastavom održava u koži kolagen i tako je čini mlađom i bez bora. Kako čišćenje nara zahtijeva nekoliko minuta vašeg vremena, predlažem da uz popodnevnu kafu očistite nekoliko narova i držite ih u frižideru pa ih postepeno trošite nekoliko narednih dana.

NEKOLIKO BADEMA – bogati su kvalitetnim masnoćama koje povoljno utiču na funkcionisanje čitavog organizma. Daju organizmu potrebnu energiju, koju osjetite već nekoliko minuta nakon njihovog konzumiranja. Ovakav doručak zaslužuje da ujutro odvojite barem 15 minuta vremena i da uživate u svakom njegovom zalogaju. Pored osjećaja psihičkog zadovoljstva i pojačane koncentracije, ubrzo nakon ovakvog doručka organizam će dobiti potrebnu energiju za kvalitetan početak dana…